De l’aula a la Xarxa i de la Xarxa a la realitat: Ponència Mataró


Qui sóc. Cinc cèntims: 
http://fjaviervizuete.wixsite.com/home

Definició de Tecnologia:
https://ca.wikipedia.org/wiki/Tecnologia

Tecnologia és l'aplicació cultural pràctica i creativa que es fa del conjunt de coneixements de què disposa una societat donada, incloent els teòrics, filosòfics, tradicionals, científics, experimentals, la pròpia experiència i especialment el domini de diferents tècniques. Professionalment és l'àmbit de les persones que es dediquen a l'enginyeria o a les arts i oficis.
L'activitat tecnològica està molt fortament lligada a la cultura, depenent de cada societat, de cada poble i en cada moment històric, i al mateix temps influint sobre ella. Per exemple, la tecnologia pot ser usada per protegir el medi ambient, atenent de forma sostenible els requeriments d'una societat, gestionant recursos materials (aigua, terra, agricultura, minerals) i energètics, o ampliant o disminuint desigualtats socials. De la tecnologia depèn la capacitat de càrrega humana en un hàbitat i, en particular, al planeta.
La tecnologia és inherent a l'ésser humà i a altres espècies animals, des de la seva aparició fins que deixi d'existir.

El meu concepte d’educació / el teu concepte d’educació:
On arriben els meus límits: tot és raonable, però tot ha de ser explícit.
-          Ensenyo la meva matèria
-          M’implico en el creixement integral dels alumnes
-          Aniré on calgui per la meva canalla perquè és la meva passió

Quin és l’espai educatiu? Fins on haig d’arribar?
-          El Centre és l’espai de transmissió?
-          El centre és el Centre de l’ecosistema d’ensenyança - aprenentatge

Formació en context és igual a Aprenentatge significatiu:
-          Com gestionar l’aprenentatge per projectes: Kounaikenshuu por medio de Yugyou Kenkyuu y Yugyou bunseki: http://profesor3punto0.blogspot.com.es/2015/02/desarrollo-profesional-colaborativo-del.html

Roda el mon i torna a Mataró

-        -  Des d'aquesta localitat va sortir el primer tren de la península Ibèrica, amb el recorregut Mataró - Barcelona, el 1848.
-       -   La via romana més antiga documentada epigràficament a la península és la que enllaçava els poblats d'Iluro i el d'Ausa (Vic)

Que va ser primer, la gallina o l’ou?
Per a mi, sempre, primer és la idea, i després ve l’estructura, la instrumentalització, la dotació de mitjans...
Tots els recursos del mon no valen rés si no sabem que fer-ne d’ells.
-           
Un regal tret d'un vell calaix del meu despatx, on dormia el somni dels justos: "La caixeta de "puros"
https://desastre-de-cajon.blogspot.com.es/2018/03/la-caixeta-de-puros.html



Els estris no son tan importants com fer-los servir be i transmetre aquesta utilitat:
(3:48)

No hi ha rés més important que...
- Un pla de Sostenibilitat viable, i que ens el creiem:
http://en.calameo.com/books/0054836866c9a0f9eb2a1
-        -  Un us raonable de la tecnologia, quelcom que supera l’espai d’aquest magnífic dia


“Nos dan basura, devolvemos música”
(3:27)

“Llegaremos a tiempo”:
(5:29)
Convé citar be, caldria any, títol del disc i editora


 


Comentarios

Entradas populares de este blog

Educación en España: Perpetuum (in) mobile? *

Proyecto Blog de Aula- Nooc El blog de aula como herramienta colaborativa