De l’aula a la Xarxa i de la Xarxa a la realitat: Ponència Mataró
“Tecnologia és l'aplicació
cultural pràctica i creativa que es fa del conjunt de coneixements de què
disposa una societat donada, incloent els teòrics, filosòfics, tradicionals,
científics, experimentals, la pròpia experiència i especialment el domini de
diferents tècniques.
Professionalment és l'àmbit de les persones que es dediquen a l'enginyeria o a
les arts i oficis.
L'activitat tecnològica està molt
fortament lligada a la cultura, depenent de cada societat, de cada poble i en
cada moment històric, i al mateix temps influint sobre ella. Per exemple, la tecnologia pot ser usada per protegir el medi ambient, atenent de
forma sostenible els requeriments d'una societat, gestionant recursos materials
(aigua, terra, agricultura, minerals) i energètics, o ampliant o disminuint
desigualtats socials. De la tecnologia depèn la capacitat de càrrega humana
en un hàbitat i, en particular, al planeta.
La tecnologia és inherent a
l'ésser humà i a altres espècies animals, des de la seva aparició fins que deixi d'existir.”
El meu concepte
d’educació / el teu concepte d’educació:
On arriben els meus límits: tot és raonable, però tot ha
de ser explícit.
-
Ensenyo la meva matèria
-
M’implico en el creixement integral dels
alumnes
-
Aniré on calgui per la meva canalla
perquè és la meva passió
Quin és l’espai
educatiu? Fins on haig d’arribar?
-
El Centre és l’espai de transmissió?
-
El centre és el Centre de l’ecosistema
d’ensenyança - aprenentatge
Formació en
context és igual a Aprenentatge significatiu:
-
O com es un centre Finlandès... https://www.elconfidencial.com/alma-corazon-vida/2015-07-10/es-el-mejor-colegio-del-mundo-es-finlandes-y-tiene-tres-cosas-que-los-demas-no-tienen_897921/
-
Com gestionar l’aprenentatge per
projectes: Kounaikenshuu por medio de Yugyou Kenkyuu y Yugyou bunseki: http://profesor3punto0.blogspot.com.es/2015/02/desarrollo-profesional-colaborativo-del.html
Roda el mon i
torna a Mataró
- - Des
d'aquesta localitat va sortir el primer tren de la península Ibèrica, amb el
recorregut Mataró - Barcelona, el 1848.
- - La via
romana més antiga documentada epigràficament a la península és la que enllaçava
els poblats d'Iluro i el d'Ausa (Vic)
Que va ser
primer, la gallina o l’ou?
Per a mi, sempre, primer és la idea, i després ve
l’estructura, la instrumentalització, la dotació de mitjans...
Tots els recursos del mon no valen rés si no sabem que
fer-ne d’ells.
-
Un regal tret d'un vell calaix del meu despatx, on dormia el somni dels justos: "La caixeta de "puros"
https://desastre-de-cajon.blogspot.com.es/2018/03/la-caixeta-de-puros.html
https://desastre-de-cajon.blogspot.com.es/2018/03/la-caixeta-de-puros.html
Els estris no son tan importants com fer-los servir be i
transmetre aquesta utilitat:
(3:48)
No hi ha rés més important que...
- Un pla de Sostenibilitat viable, i que ens el creiem:
http://en.calameo.com/books/0054836866c9a0f9eb2a1
- - Un us raonable de la tecnologia, quelcom
que supera l’espai d’aquest magnífic dia
“Nos dan basura,
devolvemos música”
“Llegaremos a
tiempo”:
(5:29)
Convé citar be, caldria any, títol del disc i editora
Comentarios
Publicar un comentario
Cualquier duda, aportación o crítica constructiva son bienvenidas.